۱۳۹۸ خرداد ۲۹, چهارشنبه

مرگ رحیم ذبیحی، فیلمساز بانه‌ای و برادرش در حادثه رانندگی: شاهدان محلی می‌گویند حادثه مشکوک است.


.بدن بی‌جان رحیم ذبیحی، فیلمساز کرد اهل بانه، همراه با برادرش شامگاه جمعه ۱۶ آذر در جاده روستای «نیزه‌رود» در شهرستان بانه پیدا شده است. خودروی آنها در پی حادثه‌ای که از سوی برخی شاهدان محلی مشکوک تلقی شده، به دره کوچک کنار جاده سقوط کرده و آتش گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران، خودروی برادران ذبیحی به دلیلی نامعلوم از جاده منحرف شده، به دره سقوط کرده و آتش گرفته است. هر دو سرنشین این خودرو جان خود را از دست داده و سوخته‌اند.

هنوز علت حادثه مشخص نشده و پزشکی قانونی در مورد هویت سرنشینان خودرو اظهار نظر قطعی نکرده است، اما تحقیقات اولیه نشان می‌دهد سند مالکیت خودرو به نام همسر رحیم ذبیحی است و او و برادرش، کیوان ذبیحی، سرنشینان آن بوده‌اند.

شاهدان محلی این احتمال را مطرح کرده‌اند که دو سرنشین خودرو قبل از سانحه به قتل رسیده و آتش‌سوزی ساختگی بوده باشد.

برخی از شاهدان عینی گفته‌اند دست این دو نفر بسته بوده و برخی نیز گفته‌اند سرنشینان بر روی صندلی عقب خودرو بوده‌اند.

رحیم ذبیحی کارگردانی فیلم‌های زیادی را در کارنامه خود دارد که بارها در جشنواره‌های داخلی و خارجی مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.
او در سال ۱۳۸۱ اولین فیلم کوتاه خود را به نام «هاوار» ساخت و پس از آن فیلم‌های متعدد کوتاه از جمله «ستلایت»، «گریز»، «پایان جنگ»، «استرس» و «مردی که به گردش رفت» و چندین فیلم بلند از جمله «سرزمین افسانه»، «بابا نوئل گریست» و «روز بعد» را کارگردانی کرده است.
بیشتر فیلم‌های ذبیحی به خشونت علیه زنان و کودکان و قربانیان جنگ می‌پردازند.
رحیم ذبیحی در سال 1381 اولین فیلم کوتاه خود را به نام«هاوار» ساخت که در جشنواره های داخلی و خارجی مورد توجه صاحب نظران و منتقدان سینما قرار گرفت.
دریافت دیپلم های افتخار متعدد از دست سینماگران برجسته کشورمان و کسب جوایز از جشنواره های معتبر بین المللی به خاطر ساخت فیلم هایش در کارنامه کاری این فیلم ساز جوان و متعهد نشانه توانمندی او در ساخت فیلم بوده است.
آخرین ساخته رحیم ذبیحی فیلم مستند «سنگ مزاری برای برادر شهیدم» می باشد که یک فیلم مستند 40 دقیقه ای است و در سال 1390 برای صدا و سیمای مرکز کردستان تهیه و تولید شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر