۱۳۹۹ فروردین ۶, چهارشنبه

عرفان حلقه؛ امیرحسین میرخلیلی به ۱۳ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد / سند 

خبرگزاری هرانا – امیرحسین میرخلیلی، یکی از هواداران عرفان حلقه محبوس در زندان اوین توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۱۳ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. در صورت قطعی شدن این حکم در دادگاه تجدیدنظر، از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۱۰ سال حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیرحسین میرخلیلی، یکی از هواداران عرفان حلقه محبوس در زندان اوین توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۱۳ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

براساس این حکم که در تاریخ ۵ اسفندماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه صادر شده است، سیدامیرحسین میرخلیلی از بابت اتهام “اقدام علیه امنیت از طریق اداره گروه و جمعیت با هدف بر هم زدن امنیت کشور  با سازماندهی و فراخوانی تجمعات غیرقانونی در حمایت از محمدعلی طاهری” به ۱۰ سال حبس، از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱ سال حبس و از بابت اتهام “تشویش اذهان عمومی از طریق نشر اکاذیب در فضای مجازی” به ۲ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و در مجموع به تحمل ۱۳ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق با احتساب ایام بازداشت محکوم شده است.

در صورت قطعی شدن این حکم در دادگاه تجدیدنظر، از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۱۰ سال حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.
در متن دادنامه صادره در خصوص آقای میرخلیلی که مملو از کلمات نامناسب متداول دستگاه قضائی ایران است، آمده است: “در زمان تحمل محکومیت محمدعلی طاهری نامبرده به اقدامات خود بر علیه امنیت کشور به بهانه در حبس بودن محمدعلی طاهری با فراخوان زنان و مردان معلوم الحال به اجتماعات غیرقانونی و اغتشاش فراخوانده و خود شخصا با زنان معلوم الحال دست در دست آنان با در دست گرفتن بنرها و پلاکاردها بر علیه نظام و در حمایت از زندانیان معاند نظام اغتشاشات و اجتماعات غیرقانونی را رهبری نموده. نامبرده از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۶ بیش از ۹۰ تجمع و اغتشاش غیرقانونی و هنجار شکن در داخل کشور برقرار نموده و ۱۵۰ تجمع حمایتی در کشورهای  معاند نظام توسط عناصر ضد انقلاب و منافقین در دفاع از فرقه ضاله حلقه صورت گرفته. متهم سید امیرحسین میرخلیلی از سال ۱۳۹۱ عضو گروه غیرقانونی فرقه حلقه بوده در راستای اهداف منحرفانه گروه اقدام به برگزاری کلاس های غیرقانونی فرقه ضاله برای به انحراف کشاندن زنان و مردان و سست نمودن پایه های اعتقادی آنان و در نتیجه براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی تلاش نمود. نامبرده ادمین و سازنده یکی از مهمترین کانالهای تلگرامی فرقه حلقه با نام مطالبات جهانی برای آزادی محکوم محمدعلی طاهری بوده. در این کانال جمعیت ۸ هزار نفری را سازمان دهی و هدایت می‌کرد و از طریق آن کانال رفتارهای اعتراض علیه نظام را طراحی نموده. نامبرده از طریق این گروه علاوه بر راه اندازی کمپین الف مثل استاد با عناصر ضد انقلاب ارتباط داشته و افراد را تشویق به ارسال پیام های صوتی تصویری در حمایت از محکوم طاهری نموده. از طریق این کانال اطلاع رسانی جهت تجمعات غیرقانونی، ارتباط گیری با مدعیان حقوق بشری را انجام میداده. تجمعات سال ۱۳۹۵ از مهر ماه تا اسفند ماه و تجمعات ۲۲/۰۶/۹۶ – نامبرده با ارسال پیامک های کذب از وضعیت پرونده قضائی محکوم طاهری به اعضای گروه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی نموده و شماره تلفن تعدادی از نمایندگان را در گروه گذاشته و با تهیه متن اعتراض، آن را در اختیار اعضا قرار میداده. نامبرده با سیاه نمایی علیه نظام از وضعیت زندانیان و محکومان فتنه و معاند نظام و گروه‌های سلطنت طلب و منافقین در دفاع از محکومین درآمده. در ارتباط با احمد شهید نماینده شورای حقوق بشر و موسسه استنفورد و با ارسال نامه های سراسر کذب محکوم طاهری منتج به موضع گیری احمد شهید علیه نظام جمهوری اسلامی و وضعیت حقوق بشر میشده. نامبرده به قصد تشویش اذهان عمومی اقدام به نشر اکاذیب از طریق ارسال اخبار کذب به افراد و رسانه های ضد انقلاب اقدام نموده  و در صفحه اینستاگرام خود مطالب کذب و تجمعات غیر قانونی و اعتراض در سطح خیابان ها از جمله سال ۱۳۹۵ در مقابل بیمارستان بقیه الله و مجلس شورای اسلامی نموده و افراد را از طریق کانال و گروه تحت مدیریت خود به تجمع و اعتراضات خیابانی فراخوانده. نامبرده دارای سابقه محکومیت در رابطه با اخلال در نظم و آسایش از طریق حضور در تجمعات غیرقانونی داشته که تعلیق شده و مجددا فعالیت های خود را علیه نظام ادامه داده است.”
لازم به تاکید است علیرغم متن مملو از اتهام دادنامه، هیچ نشانه ای از اعمال خشونت برای فردی که از طریق تماس با نمایندگان مجلس قصد دادخواهی در یک موضوع عام داشته است دیده نمی شود.
جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای میرخلیلی در تاریخ ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۸ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه برگزار شده بود.

آقای میرخلیلی در تاریخ ۲۱ شهریورماه ۹۶ توسط نیروهای قرارگاه ثارالله سپاه در منزل خود بازداشت شده بود. ماموران در زمان بازداشت برخی از وسایل و مدارک شخصی او ازجمله مدارک تحصیلی، دستنوشته ها و دفترچه چکش را ضبط کرده و با خود برده بودند. وی در تاریخ ۱ آذرماه ۱۳۹۶ با تودیع قرار کفالت ۱۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده بود. قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۳۹۸ این قرار را به قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی افزایش داده و امیرحسین میرخلیلی را بازداشت و به زندان اوین منتقل کرد.

لازم به ذکر است محمد‌علی طاهری بنیانگذار «عرفان کیهانی» یا حلقه در ایران که در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ بازداشت شده بود، در مرتبه نخست، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم شد. این حکم در دیوان عالی کشور نقض و پرونده به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده به عنوان شعبه هم‌عرض ارجاع شد. این شعبه نیز طاهری را به اعدام محکوم کرد اما دیوان عالی کشور، بار دیگر حکم صادره را نقض کرد تا پرونده مجدداً در دادگاه هم‌عرض بررسی شود. پرونده بیانگذار عرفان حلقه برای مرتبه سوم در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی مورد بررسی قرار گرفت که این بار دادگاه وی را به اتهام “توهین به مقدسات”، “مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران”، “ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع”، “استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)” و “ضالّه بودن کتب و آثار” به پنج سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد. در حالی که آقای طاهری نزدیک به دو سال بیشتر از محکومیت ۵ ساله خود را در زندان سپری کرده بود، در اسفندماه سال ۹۶ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران مجددا به اتهام افساد فی الارض به پنج سال حبس دیگر محکوم شد و این حکم نیز در مردادماه ۹۷ به تائید دیوان عالی کشور رسید. گفتنی است در تاریخ ۵ آذرماه ۹۷، درخواست اعاده دادرسی آقای طاهری توسط شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور رد و به وکلای وی ابلاغ شد. در تاریخ ۲۷ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ رای دادگاه تجدید نظر مبنی بر تجمیع احکام آقای طاهری اعمال و اشد مجازات صادر شد و با توجه به سپری کردن حدود ۸ ماه حبس بیش از مدت محکومیت رسما آزاد شد. محمد علی طاهری در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۷ به مرخصی اعزام شد و با صدور این قرار رسما آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر