۱۴۰۰ مهر ۲۴, شنبه

زهرا جمالی از زندان اوین آزاد شد

 مهر ۲۴, ۱۴۰۰ 

زهرا جمالی از زندان اوین آزاد شد

خبرگزاری هرانا – زهرا جمالی، فعال مدنی امروز شنبه ۲۴ مهرماه از زندان اوین به مرخصی متصل به آزادی اعزام شد. خانم جمالی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که نهایتا محکومیت او پس از تسلیم به رای و به دلیل فقدان سابقه کیفری به ۲۷ ماه زندان کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰، زهرا جمالی، فعال مدنی از زندان اوین به مرخصی متصل به آزادی اعزام شد.

اواسط مردادماه ۹۸، نامه‌ای با امضای ۱۴ تن از کنشگران مدنی مبنی بر درخواست استعفای آیت الله خامنه ای منتشر شد. با انتشار این نامه شماری از امضاکنندگان بازداشت و برخی نیز تحت فشار قرار گرفتند. در ادامه این نامه، نامه دیگری با محتوای مشابه تحت عنوان ۱۴ فعال مدنی زن منتشر شد. زهرا جمالی یکی از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ فعال مدنی زن، مبنی بر درخواست استعفای آیت الله خامنه ای است.

در همین رابطه زهرا جمالی در تاریخ ۲ شهریورماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در منزل خواهر خود در تهران بازداشت شد.

وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب تهران محاکمه و از بابت اتهامات اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. محکومیت تعیین شده برای این شهروند به دلایلی ازجمله فقدان سابقه کیفری به ۴۴ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

این حکم نهایتا با عدم اعتراض به رای صادره و تسلیم به رای به ۳۳ ماه حبس تقلیل یافت که با استناد به ماه ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۲۷ ماه زندان قابل اجرا بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر