۱۴۰۰ دی ۴, شنبه

الهه محمدی،روزنامه نگار به جزای نقدی محکوم شد

 دی ۴, ۱۴۰۰ 

الهه محمدی، روزنامه نگار به جزای نقدی محکوم شد

خبرگزاری هرانا – الهه محمدی، روزنامه نگار توسط دادگاه کیفری دو تهران به پرداخت جزای نقدی محکوم شد. خانم محمدی پیشتر در همین رابطه به مدت ۱ سال با فشار سازمان اطلاعات سپاه از فعالیت در رسانه‌ای که در آن مشغول به کار است منع شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، الهه محمدی، روزنامه نگار توسط دادگاه کیفری تهران به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو تهران صادر و به وی ابلاغ شده است، خانم محمدی از بابت اتهام نشر اکاذیب به پرداخت جزای نقدی محکوم شده است. وی پیشتر از سوی شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه از اتهام تبلیغ علیه نظام تبرئه شده بود.

خانم محمدی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود ضمن اعلام این خبر نوشت: “فروردین ماه ۹۹، گزارشی درباره وضعیت زندان قرچک در روزهای شیوع کرونا در خبرگزاری خبرآنلاین نوشتم. بعد از انتشار، سازمان اطلاعات سپاه از من شکایت کرد و پرونده با اتهامات تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تشکیل شد. بعد از چندین جلسه بازجویی از سوی سپاه درباره گزارش، ساقط کردن هواپیمای اوکراینی، آبان ۹۸، فعالیت در گروه دیدبان آزار و پرداختن به مسائل مربوط به زنان، تفهیم اتهام و برایم کفالت ۱۵۰ میلیون تومانی صادر شد”.

خانم محمدی پیشتر به مدت ۱ سالبا فشار سازمان اطلاعات سپاه از کار در رسانه‌ای که در آن مشغول به کار است، منع شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر