۱۳۹۸ اردیبهشت ۷, شنبه

دادستان کل استان کهگیلویه و بویراحمد شش شهروند را به اتهام شعار نویسی محکوم کرد .

دادستان کل استان کهگیلویه و بویراحمد از محکومیت ۸ تا ۱۸ سال حبس برای شش شهروند به اتهام شعار نویسی و آتش زدن بنرهای تبلیغی شخصیات های حکومتی خبر داد.
دادستان کل کهگیلویه و بویراحمد این شش شهروندان را وابسته به گروه نفاق عنوان کرده است، نفاق اصطلاحی است که رژیم ایران برای هواداران و اعضا سازمان مجاهدین خلق ایران استفاده می‌کند.دادستان کل کهگیلویه و بویراحمد این شش شهروندان را وابسته به گروه نفاق عنوان کرده است، نفاق اصطلاحی است که رژیم ایران برای هواداران و اعضا سازمان مجاهدین خلق ایران استفاده می‌کند. غلامرضا زارعی شعار نویسی را جرم و یک اقدام خرابکارانه عنوان کرده است و گفته «معاندین نظام جمهوری اسلامی پس از ارتکاب جرم از اقدامات خرابکارانه، عکس و فیلم تهیه کرده و برای سرکردگان خود ارسال می‌کردند. این دادستان به تشکیل گروه و شیوه های اطلاعاتی جدید برای سرکوب و دستگیری شهروندان اشاره کرده است «دستگاه قضایی و اداره کل استان با تشکیل گروه ویژه، با رصد و گسترش چتر اطلاعاتی و اعمال تکنیک‌های فنی، عکس و فیلم‌های ارسالی این گروه معاند را تهیه کرده و آنها را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. 

وی در ادامه گفت «پس از تکمیل روند قانونی این افراد به ۸ تا ۱۸ سال حبس و تبعید محکوم خواهند شد. این دادستان تصریح نکرده است که هر یک از این شش شهروند به چند سال حبس محکوم شده اند. پیش‌تر مانیتورینگ حقوق بشر ایران گزارشی را تحت عنوان دستگیری‌های خودسرانه، شکنجه و رفتار بیرحمانه با دستگیر شدگان در اعتراضات منتشر کرده بود.

در بخشی از این گزارش که به نحوه شناسایی و دستگیری در اعتراضات اختصاص داشت آمده بود «در جریان اعتراضات اخیر، اکثر دستگیریها توسط نیروهای امنیتی و مأموران لباس شخصی صورت گرفته است که تحت کنترل سپاه و زیر نظر دفتر خامنه ای عمل می کنند. آنها با استفاده از روش‌های مختلف اقدام به شناسایی و دستگیری معترضان در اعتراضات خیابانی کردنددر این گزارش به چهار روش اشاره شده است که عبارتند‌از:
۱- شرکت لباس شخصی ها در میان صفوف تظاهر کنندگان جهت شناسایی افراد فعال
۲- منحرف کردن تظاهرات به کوچه و خیابان‌های خلوت به منظوره انحراف بخشی از جمعیت و دستگیری
۳- گرفتن فیلم و عکس از کنار خیابان ها از افراد فعال
۴- استفاده از فیلم‌های دوربین‌های مدار بسته در خیابان‌ها و میادین و سپس یورش شبانه و دستگیری



 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر