۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۷, جمعه

دادستان قزوین ۱۷ تن از رانندگان بازداشت شده را به صدور حکم اعدام تهدید کرد .


به گفته محسن کرمی «در استان قزوین ۱۷ تن از رانندگان طی روزهای گذشته بازداشت شده‌اند و برای طی مراحل قانونی تحویل دستگاه قضایی شدند.»
این مقام قضایی اعلام کرد «به گفته کرمی پرونده بازداشت شدگان در مرحله مقدماتی قرار دارد. او وظیفه دادستانی را «درخواست اشد مجازات» برای بازداشت‌شدگان عنوان کرد و گفت: «اگر محاربه آن ها محرز شود احکام سنگینی همچون اعدام در انتظار بازداشت شدگان خواهد بود.»
پیش‌تر نیز آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه اعلام کرده بود «دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و امنیتی باید با شدت با کسانی که امنیت حمل و نقل جاده‌ای را مختل می‌کنند برخورد کنند. بر همین اساس قوه قضاییه و دادستانی ها سراسر کشور نیر باید این افراد را به به اشد مجازات محکوم کنند.» (خبرگزاری ایسنا – ۹ مهر ۱۳۹۷)
همچنین رانندگان اعلام کرده اند که رژیم ایران با ارسال پیامک تحت عنوان «اطلاعیه مهم و فوری راننده محترم سلام بر اساس مصوبه شورای امنیت و نیز شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، برای جلوگیری از قاچاق سوخت، سهمیه سوخت رانندگانی که پس از گذشت ۷۲ ساعت از سوخت گیری نسبت به دریافت بارنامه یا صورت وضعیت اقدام ننمایند قطع خواهد گردید» تهدید کرده اند.
دور جدید اعتصاب سراسری کامیون‌داران و استمرار آن در هجدهمین روز علیرغم بازداشت دویست تن از آنان و تهدیدات مکرر آنان توسط مقامات قضایی تاکنون ۳۱۰ شهر از ۳۱ استان کشور در برگرفته است.
شمار زیادی از رانندگان به اتهاماتی چون «اخلال در روند حمل‌ و نقل بار و تحریک رانندگان به اعتصاب» در استانهای تهران، فارس، اصفهان، خراسان رضوی، کردستان، لرستان،‌ آذربایجان غربی، زنجان و قزوین، البرز، همدان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، کرمان و بوشهر صورت گرفته است.
این اعتصاب در حالی شکل گرفت که به خواسته‌های بر حق کامیون‌داران طی شش ماه گذشته علیرغم پیگیری های قانونی و دولتی از سوی مقامات ذیربط پاسخی داده نشده است.
برخی از مشکلات کامیون‌داران
۱- کم بودن کرایه در مقابل افزایش هزینه‌های باربری
۲- بعضاً رانندگان تا ۲۰روز منتظر می‌مانند اما عوامل حکومتی با پرداخت رشوه به مسئولان حمل‌ونقل با چند ساعت در نوبت ماندن بار را تحویل می‌گیرند.
۳- مالیاتهای سنگین
۴- افزایش عوارض حمل بار
۵- افزایش قیمت لاستیک و لوازم یدکی
۶- ثابت ماندن قیمت کرایه به مدت ۳سال
۷- افزایش بیمه شخص ثالث
در رابطه با این مشکلات یکی از رانندگان در پیامی علت اعتراض خود و سایر کامیونداران را این چنین بیان کرده است «سلام هموطن من راننده کامیون آره اعتصاب می‌کنم، اعتصاب می‌کنم به‌خاطر فقر به‌خاطر نداری به‌خاطر لاستیک به‌خاطر قطعات به‌خاطر بیمه به‌خاطر مالیات به‌خاطر عوارض و هزارتا درد و کوفت دیگر… آره اعتصاب می‌کنم به‌خاطر همکارانم اعتصاب می‌کنم هموطن به‌خاطر پلیس راه‌ور که همیشه ریشه در خون ما دوانده آره هموطن اعتصاب خواهم کرد درود به کل همکاران.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر