۱۳۹۸ دی ۱۰, سه‌شنبه

 مرگ «آلفا»
تهران- ایرنا- یکی از دو دلفین دلفیناریوم برج میلاد به نام « آلفا» در ۲۹ آذر تلف شد که علت مرگ این دلفین در حال بررسی است.
پیمانکار مجموعه دلفیناریوم برج میلاد علت مرگ آلفا را نارسایی قلبی اعلام کرده است این درحالیست که اداره کل محیط زیست استان تهران منتظر دریافت نتایج آزمایش و بررسی علت مرگ این دلفین است.
معاون محیط طبیعی اداره محیط‌ زیست استان تهران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرداری تهران باید نتایج آزمایش ها و علت مرگ را در اختیار این نهاد قرار دهد.
مهرداد کتال محسنی افزود: شهرداری تهران هنوز به صورت رسمی نتیجه ای را اعلام نکرده است و این اداره کل همچنان منتظر جواب است تا از این طریق موارد مختلف را مورد بررسی قرار دهد.
وی تاکید کرد: تا زمانی که جواب شهرداری به دست این اداره کل نرسد نمی توان نظری درباره علت مرگ و یا بیماری دلفین ارائه کرد.
معاون محیط طبیعی اداره محیط‌ زیست استان تهران خاطر نشانکرد: تا زمان مشخص شدن علت مرگ این دلفین تمامی فعالیت‌های مجموعه دلفیناریوم برج میلاد به حالت تعلیق در آمده است.
محیط زیست شهرداری تهران موضوع مرگ دلفین را پیگیری می کند
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران روز دوشنبه در گفت ‌و گو با ایرنا اظهار داشت: علت مرگ نارسایی قلبی اعلام شده است و ما نیز در اداره پایش محیط زیست موضوع را پیگیری می کنیم.
شینا انصاری افزود: سازمان محیط زیست از لحاظ قانونی متولی اصلی و حقوقی است که موضوع را مورد بررسی قرار داده است.
تعطیلی مجموعه دلفیناریوم تا اطلاع ثانوی
مدیر روابط عمومی برج میلاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل مرگ مشکوک یک دلفین، مجموعه دلفیناریوم تعطیل شده است و تا اطلاع ثانویه این وضعیت ادامه دارد.
جاویدکسری افزود: مجموعه دلفیناریوم در اختیار پیمانکار است و مجوزهای فعالیت آن از سوی سازمان محیط زیست دریافت شده است.
وی با اشاره به اینکه مدیریت برج میلاد مرگ دلفین را از جنبه‌های حقوقی مورد بررسی قرار می دهد گفت: پیمانکار این مساله را به سازمان محیط زیست اعلام کرده است و در حال بررسی و علت مرگ آن هستیم.
مدیر روابط عمومی برج میلاد تاکید کرداگر در مرگ دلفین تخلف پیمانکار محرز شود، برخوردهای قانونی صورت خواهد گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر