۱۳۹۹ مهر ۸, سه‌شنبه

اعتصاب غذاى بهنام محجوبى در پى انتقال به بيمارستان روانپزشكى

 مهر ۸, ۱۳۹۹ 

اعتصاب غذای بهنام محجوبی در پی انتقال به بیمارستان روانپزشکی

خبرگزاری هرانا – بهنام محجوبی، درویش گنابادی زندانی امروز سه‌شنبه ۸ مهر در اعتراض به انتقال اجباری خود به بیمارستان روانپزشکی امین آباد (رازی) دست به اعتصاب غذا زد. آقای محجوبی روز یکشنبه ۶ مهرماه به صورت اجباری به این بیمارستان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه‌شنبه ۸ مهرماه ۱۳۹۹، بهنام محجوبی، درویش گنابادی زندانی دست به اعتصاب غذا زد.

اعتصاب غذای آقای محجوبی در اعتراض به انتقال اجباری وی به بیمارستان روانپزشکی امین آباد (رازی) صورت گرفته است.

گفته می‌شود که پزشکان بدون آگاه کردن وی از پروسه درمان، دارویی به او تزریق کرده‌اند.

آقای محجوبی روز یکشنبه ۶ مهرماه به صورت اجباری و به بهانه اعزام به بیمارستان جهت درمان از کار افتادگی دست چپ و تشنج‌های متوالی به بیمارستان روانپزشکی امین آباد (رازی) منتقل شد.

پیشتر یک منبع مطلع از شرایط این زندانی در این خصوص به هرانا گفت: “بهنام محجوبی روز یکشنبه ۶ مهر طی تماسی با نزدیکانش از انتقال خود به بیمارستان امین آباد خبر داد. بهنام از بیماری اعصاب و روان رنج می‌برد و داروهایش باید از خارج زندان تهیه شود و در تمام مدت حبس در تحویل داروی او سنگ اندازی می‌کردند. پزشک زندان هم اخیرا برای او ۱۷ قرص خواب تجویز کرده بود که این داروها با داروهای خودش اختلال داشت و به همین جهت شنبه شب دچار تشنج می‌شود و یک طرف بدنش هم بی حس شده است. سرش هم در این بین با زمین برخورد کرد و اصلا به همین دلیل قرار بود به بیمارستان اعزام شود که ناگهان سر از امین آباد درآورد”!

بهنام محجوبی در زمستان ۹۶ در جریان حوادث گلستان هفتم توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۷ مردادماه ۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق ارتباط گیری با سایرین و فراهم ساختن تجمع غیرقانونی” به به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب، گروه ها و دسته جات سیاسی یا اجتماعی محکوم شد.

آقای محجوبی در تاریخ ۳۱ خرداد ۹۹ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد. بازداشت وی در حالی بود که این درویش گنابادی تحت نظر روانپزشک قرار داشته و پزشکی قانونی تشخیص به عدم تحمل کیفر برای وی داده است.

بهنام محجوبی، فرزند علی و متولد ۱۳۶۶ است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر