۱۳۹۹ آبان ۸, پنجشنبه

سكينه پروانه از زندان اوين به زندان قوچان منتقل شد

 آبان ۸, ۱۳۹۹ 

سکینه پروانه از زندان اوین به زندان قوچان منتقل شد

خبرگزاری هرانا – سکینه پروانه، زندانی سیاسی که دوران محکومیت ۵ سال حبس خود را در بند زنان زندان اوین سپری می‌کرد، روز سه‌شنبه از زندان اوین به زندان قوچان اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۶ آبان‌ماه ۱۳۹۹، سکینه پروانه، زندانی سیاسی از بند زنان زندان اوین به زندان قوچان اعزام شد.

سکینه پروانه در نیمه دوم سال ۹۸ توسط نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر و پس از یک هفته نگهداری در بازداشتگاهی در مریوان و ۳ روز در سنندج، به بازداشتگاه اطلاعات سپاه تهران موسوم به بند ۲_الف زندان اوین منتقل شد. خانم پروانه پس از چند روز به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و سپس اوایل اسفند ۹۹ به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

این زندانی سیاسی فروردین امسال در پی شعارنویسی در زندان اوین همراه با توهین و ضرب و شتم به زندان قرچک ورامین منتقل شد. وی به مدت چهار روز با دستبند و پابند در سلول انفرادی این زندان نگهداری شده و سپس به بیمارستان روان‌درمانی امین‌آباد در تهران منتقل و پس از ۲۵ روز به بند قرنطینه زندان قرچک ورامین منتقل شد. او اواسط تیرماه امسال از زندان قرچک ورامین به بند زنان زندان اوین منتقلشد.

خانم پروانه نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام “عضویت در گروه یا دستجات معاند نظام با هدف بر هم زدن امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری و از باب مجازات تکمیلی به ۲ سال ممنوعیت از عضویت در دستجات سیاسی محکوم شد. گفته می شود که پرونده دیگری نیز همچنان برای خانم پروانه مفتوح است.

سکینه پروانه پیشتر طی یادداشتی که توسط هرانا منتشر شد، روند بازداشت و آخرین وضعیت خود را شرح داد. خانم پروانه در بخشی از یادداشت خود گفته بود: «من به عنوان یک شهروند حتی از داشتن وکیل مدافع نیز محروم شدم و وکیل من آقای پیام درفشان نیز اخیرا بازداشت شده است.»

سکینه پروانه، فرزند حسن، متولد ۱۳۶۷ از کردهای کرمانج اهل استان خراسان رضوی است.

هرانا در تاریخ ۳۰ مهرماه نیز در گزارشی از انتقال یاسمن آریانی و مادرش منیره عربشاهی، دو فعال مدنی مخالف حجاب اجباری از بند زنان زندان اوین به زندان کچویی کرج و انتقال سمانه نوروز مرادی، زندانی سیاسی به زندان لاکان رشت خبر داد. روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه نیز نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر زندانی که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کرد به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر