۱۴۰۰ خرداد ۴, سه‌شنبه

فاطمه دادوند از زندان ارومیه با پابند الکترونیکی به مرخصی اعزام شد

 خرداد ۴, ۱۴۰۰ 

فاطمه دادوند از زندان ارومیه با پابند الکترونیکی به مرخصی اعزام شد

خبرگزاری هرانا – روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه، فاطمه دادوند زندانی سیاسی و از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸، با پابند الکترونیکی از زندان مرکزی ارومیه به مرخصی اعزام شد. باقی مانده محکومیت خانم دادوند در مرخصی و با محدودیت تردد در خارج از زندان سپری خواهد شد. خانم دادوند پیشتر توسط دادگاه کیفری ۲ بوکان و دادگاه انقلاب مهاباد به احکام شلاق و حبس محکوم و اواسط مردادماه ۹۹ جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان ارومیه منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، فاطمه دادوند زندانی سیاسی اهل بوکان با پابند الکترونیکی از زندان مرکزی ارومیه به مرخصی اعزام شد.

بر اساس این گزارش وی باید مدت باقیمانده حبس خود را در محدوده منزل مسکونی‌اش با پابند الکترونیکی سپری کند و به زندان بازنخواهد گشت.

وی در تاریخ ۲۵ آبان ٩٨ در جریان تجمعات اعتراضی در اعتراض به گرانی بنزین در بوکان بازداشت و جهت انجام اعترافات اجباری در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه تحت فشار و شکنجه قرار گرفت و پس از چند روز اعترافات اجباری وی در اخبار ٢٠:٣٠ شبکه دو صدا و سیمای ایران پخش شد.

رسانه های دولتی ایران با انتشار اعتراف تلویزیونی وی مدعی شدند که او در سلیمانیه عراق دوره دیده و پس از شرکت در اعتراضات و رهبری آنها، هنگام خروج از کشور بازداشت شده است. ایرنا وعده انتشار اعترافات بیشتری را داده و نوشته بود: “اکنون شناسایی این چهره ها ادامه دارد و به نظر می رسد در روزهای آتی، اطلاعات بیشتری از این زنان در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.” چندی بعد نیز شبکه استانی یزد، اقدام به پخش اعتراف تلویزیونی یکی از معترضان در این شهر کرد. این درحالی است طرح ممنوعیت اعتراف تلویزیونی همچنان در مجلس در حال بررسی است.

او در یک پرونده دو بخشی مورخ ۱۷ بهمن‌ماه ٩٨ در شعبه ١٠٣ دادگاه کیفری ۲ بوکان به ریاست قاضی مهدی تقی‌زاده به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی به پنج ماه حبس تعزیری و ٣٠ ضربه شلاق محکوم شد.

وی همچنین در تاریخ ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۹۹ به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جواد غلامی محاکمه و اوایل تیرماه حکم پنج سال حبس تعزیری به وکیل تعیینی وی ابلاغ شد.

حکم پنج سال حبس این شهروند پس از تسلیم به رأی به ۴۵ ماه حبس کاهش یافته است.

خانم دادوند پس از اتمام بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به بند زنان زندان مرکزی این شهر منتقل و ۶ فروردین‌ماه سال ۹۹ با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به شیوه موقت از زندان آزاد شد. او نهایتا در تاریخ ۱۶ مرداد ۹۹ بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان ارومیه منتقل شد.

فاطمه دادوند، فرزند درویش،  ۴۳ ساله، اهل شهرستان بوکان و دارای سه فرزند است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر