۱۴۰۰ خرداد ۲۳, یکشنبه

آنیسا جعفری مهر و داریوش مرادی از اتهام انتسابی تبرئه شدند

 خرداد ۲۳, ۱۴۰۰ 

آنیسا جعفری مهر و داریوش مرادی از اتهام انتسابی تبرئه شدند

خبرگزاری هرانا – آنیسا جعفری مهر و داریوش مرادی، فعالین فرهنگی اهل اسلام آباد غرب، توسط دادگاه انقلاب این شهرستان از اتهام انتسابی تبرئه شدند. این افراد پیشتر در تاریخ ۳ آذرماه سال ۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آنیسا جعفری مهر و داریوش مرادی، فعالین فرهنگی اهل اسلام آباد غرب، توسط دادگاه انقلاب این شهرستان از اتهام انتسابی تبرئه شدند.

بر اساس این حکم که توسط دادگاه انقلاب اسلام آباد غرب صادر شده است، آنیسا جعفری مهر و داریوش مرادی از اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام تبرئه شدند.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در تاریخ ۸ خردادماه امسال در دادگاه انقلاب اسلام آباد غرب برگزار شده بود. جلسه رسیدگی به اتهامات این دو فعال فرهنگی نیز در تاریخ ۲۶ فروردین‌ماه امسال در شعبه دادستانی دادسرای عمومی و انقلاب اسلام‌آباد غرب برگزار شده و این شهروندان از اتهام عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام تبرئه شده بودند.

داریوش مرادی و آنیسا جعفری مهر پیشتر در تاریخ ۳ آذرماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. ماموران در زمان بازداشت، ضمن بازرسی منزل، شماری از لوازم شخصی این افراد از جمله لپ‌‌تاپ، تلفن همراه و برخی از کتاب‌ها را ضبط کرده و با خود بردند. خانم جعفری مهر در تاریخ ۱۹ آذرماه با تودیع قرار وثیقه ۳۵۰ میلیون تومانی و آقای مرادی در تاریخ ۱۷ آذرماه با تودیع قرار کفالت به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

به گفته یک منبع مطلع بازداشت‌ این شهروندان توسط ماموران وزارت اطلاعات و با دستور دادستان اسلام آباد غرب صورت گرفته است.

آنیسا جعفری مهر و داریوش مرادی نهایتا در بهمن ماه سال گذشته جهت ارائه آخرین دفاع به دادستانی دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان احضار شدند.

آنیسا جعفری مهر، ۲۷ ساله و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته زبان‌شناسی دانشگاه کردستان و داریوش مرادی از نویسندگان سایت فرهنگی-ادبی «هساره» است.

خانم جعفری مهر، آذرماه ۹۸ نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد آزاد شده بود.

آقای مرادی نیز پیشتر به دلیل فعالیت‌های مدنی خود سابقه بازداشت توسط نهادهای امنیتی را داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر