۱۴۰۰ شهریور ۳۱, چهارشنبه

دو نوکیش مسیحی با تودیع قرار وثیقه از زندان لاکان رشت آزاد شدند

 شهریور ۳۱, ۱۴۰۰ 

دو نوکیش مسیحی با تودیع قرار وثیقه از زندان لاکان رشت آزاد شدند

خبرگزاری هرانا – احمد (یوحنا) سرپرست و مرتضی حاجب مشهود کاری، دو نوکیش مسیحی با تودیع قرار وثیقه از زندان لاکان رشت آزاد شدند. علیرغم آزادی این دو شهروند، ایوب (فرزین) پوررضازاده همچنان در بازداشت به سر می برد. این سه شهروند در تاریخ ۱۴ شهریورماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمد (یوحنا) سرپرست و مرتضی حاجب مشهود، دو نوکیش مسیحی با تودیع قرار وثیقه از زندان لاکان رشت آزاد شدند.

علیرغم آزادی این شهروندان، ایوب پوررضازاده، دیگر نوکیش مسیحی کماکان در بازداشت بسر می‌برد.

احمد (یوحنا) سرپرست، ایوب (فرزین) پوررضازاده و مرتضی حاجب مشهود کاری، روز یکشنبه ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی در رشت بازداشت شدند. احمد (یوحنا) سرپرست و مرتضی حاجب مشهود کاری روز شنبه ۲۷ شهریورماه، طی یک تماس تلفنی با خانواده خود از انتقالشان به زندان لاکان رشت خبر داده بودند.

گفته می‌شود که بستگان این شهروندان در خصوص اطلاع‌رسانی درباره وضعیت عزیزانشان مورد تهدید ماموران اطلاعات سپاه قرار گرفته‌اند. به علاوه یکی از بستگان آنان و سایر اعضای این کلیسای خانگی نیز به اداره اطلاعات سپاه رشت احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

احمد (یوحنا) سرپرست ۲۵ ساله، ایوب (فرزین) پوررضازاده ۲۸ ساله و مرتضی حاجب مشهود کاری ۳۸ ساله، نوکیش مسیحی و از شهروندان ساکن رشت هستند.

لازم به اشاره است علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر