۱۳۹۸ مهر ۳, چهارشنبه

مربی تیم ملی فوتبال زنان ایران بازداشت شد.


یکی از اعضای تیم ملی فوتبال زنان ایران فاش ساخت مربی مردی که برای اردوی تیم ملی فوتبال زنان اختصاص داده شده بود، بازداشت شد.
روز ۲۸ شهریور ۹۷، یکی از رسانه های حکومتی به نام فرتاک نیوز از قول یکی از اعضای تیم ملی فوتبال زنان گزارش داد، در روزهای گذشته تیم ملی فوتبال زنان ایران در شمال کشور اردوی چند روزه ای داشت تا بتواند آماده سازی های بازیکنان را انجام بدهد. یک مربی مرد مشغول تمرین دادن به بازیکنان زن تیم ملی شد. اما بعد از علنی شدن این موضوع مربی مرد بازداشت شد.


در بازجویی ها مشخص  شد که فدراسیون فوتبال کاملاً از حضور این مربی مرد در تمرینات تیم ملی زنان مطلع بوده و او از مجوز لازم برای تمرین دادن به بازیکنان تیم ملی زنان برخوردار بوده است. (سایت حکومتی فرتاک نیوز- ۲۸ شهریور ۱۳۹۷).

افشاگری عضو تیم ملی فوتبال زنان ایران باعث شد تا فدراسیون فوتبال نیز مجبور به پذیرش این خبر شود.
بر اساس قوانین رژیم ایران هیچ مربی مردی نمی تواند در مباحث آموزش بانوان، خصوصاً ورزش شرکت داشته باشد و هیچ یک از مراجع قانونی حکومتی چنین مجوزی به هیچ مربی مردی نمی دهدپیش از این اردوی زمستانی تیم ملی فوتبال زنان ایران به کل منتفی شده بود.
سایت فدراسیون فوتبال ایران روز10 بهمن ۹۶ خبر از لغو اردوی تیم ملی فوتبال زنان ایران داد، در حالی که پیش تر نایب رئیس فدراسیون فوتبال زنان اعلام کرده بود با توجه به درپیش بودن مسابقات مقدماتی المپیک 2020 و مقدماتی قهرمانی آسیا در 2021، به منظور از دست ندادن زمان آماده سازی فوتبالیست ها، اردوهای این تیم از اوایل بهمن ماه آغاز می شود. (خبرگزاری حکومتی ایرنا- 11 بهمن 1396)
رژیم حاکم بر ایران با ایجاد موانع متعدد بر سر راه زنان تلاش می کند آنها را از محیط های ورزشی حذف کند. در نقطه مقابل اما، زنان ایرانی به رغم محرومیت از هرگونه حمایت دولتی در هر فرصت ممکن شایستگی خود را به نمایش می گذارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر