۱۳۹۸ مهر ۳, چهارشنبه

پرستاران استان گلستان یک سال معوقات مزدی دریافت نکردند...........


پرستاران استان گلستان از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند.
پرستاران استان گلستان که در بیمارستان های مختلف علوم پزشکی استان گلستان مشغول به کار هستند مطرح کردند «تا یک سال معوقات مزدی پرداخت نشده داریم.
پرستاران استان گلستان گفتند معوقات آنها مربوط به حق کارانه، حق شیفت و اضافه کار پرداخت نشده است. بارها با مسئولان استانی نامه نگاری کردیم و خواستار پرداخت مطالبات مزدی خود شدیم اما تا به امروز به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم.
این پرستاران همچنین به تبعیض حاکم در نظام پرداخت ها انتقاد کردند و گفتند، «در حالی که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در بیمارستان ها اجرا نمی شود، بعد از اجرای طرح تحول سلامت، تعرفه های پزشکان افزایش یافته و آنها دریافتی های نجومی دارند ولی ما پرستاران که بیشترین زحمت را در بخش درمان متقبل می شویم باید برای دریافت مطالبات مزدی ناچیز خود، ماه ها انتظار بکشیم.
پرستاران استان گلستان در این رابطه اعتراض کردند و گفتند، از این تبعیض خسته شده ایم و امیدواریم مسئولان حکومتی به فکر راهکاری باشند تا قدری اوضاع موجود را بهبود ببخشند.» (خبرگزاری حکومتی ایلنا ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۷(
در خرداد ماه سال جاری بیش از ۱۷هزار پرستار در نامه‌ای سرگشاده به مسئولان حکومتی خواستار رسیدگی فوری به وضعیت پرستاران شدند و اعلام کردند، در صورتی که به مطالباتشان پاسخ داده نشود، چاره‌ای جز اعتصاب نخواهند داشت. پرستاران خواستار اجرای قانون تعرفه‌گذاری، رفع تبعیض در پرداخت دستمزدها و کاهش تفاوت مزد میان پزشکان و پرستاران و حذف شرکت‌های تأمین نیروی انسانی به عنوان طرف قرارداد پرستاران مراکز دولتی وخصوصی هستند.
حدود۳۰۰ تن از پرستاران ۲۳ تیرماه ۱۳۹۷ در مقابل ساختمان صندوق تعاونی اعتبار سازمان نظام پرستاری در تهران تجمع کردند و خواستار پرداخت وام های وعده داده شده این صندوق یا بازپرداخت سپرده های خود شدند.
طبق آمار اعلام شده از سوی ارگانهای رسمی حکومتی، در ایران به هر ۱۵ بیمار یک پرستار اختصاص دارد، در حالی که استاندارد بین المللی در این رابطه اختصاص هر پرستار به حداکثر ۴ بیماری است. طی سالهای ۹۵-۹۶، حداقل ۱۷ پرستار به دلیل استرس و فشار طاقت فرسا در محل کار جان خود را از دست داده اند.

پرستاران استان گلستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر